15 Temmuz 2009 Çarşamba

Sadakat Ortamında Bir Kır Düğünü

Oturduğum muhitte birçok yakın arkadaşımla çok yakınım, komşu kadrosundan. Üstelik, bu insanlarla bu muhitte tanışmadım, senelerdir muhabbetimiz var farklı nedenlerle. Bir seçim, bir tercih bizi İstanbul'un enteresan semtlerinden birinde tuhaf bir şekilde bir araya getirdi.
Benim çocukluğum güzel bir mahallede geçti. Birçok şanssız akranım benim çocukken yaşadığım aidiyet duygusunun yanından bile geçemedi belki. Ama kırklarıma merdiven dayadığım şu yıllarda sevdiğim dostlarımla bu muhitte görüşemiyorum bile. Belki benim beklentim büyüktür. Çoğumuz kendi hayatımıza, belki yaşamak istediğimiz hayata o kadar uzağız ki aslında...
Bu satırları yazmadan önce inanın saydım. Biri iki merdiven uzağımda, öteki üç sokak yanda; evine gitmeye üşendiğim ve en uzağımda oturan mahalle arkadaşımla 100 metre yok aramda. Ve çok sevdiğim en az 50 arkadaşımla 50 metreden daha uzak değilim. Gitmiyoruz ama. Burası böyle bir semt. Herkes birbirine çok yakın ama inanın tahayyül edilemeyecek kadar uzak birbirine. Belki savrulduk, belki hayatın bizi birbirimize bu kadar yakına savurması da bir derstir.
Geçen cumartesi yine yakın komşularımdan Kenan'la güzel bir maksat vesilesiyle yola çıktık (Kenan, yukardaki lakırdıların seninle bir ilgisi yok :). Kemerburgaz'a gidiyoruz. Çok sevdiğimiz iki dostumuzun uzunca bir süredir devam eden aşk hikayesini nihayetlendirmeleri, hayatlarını birleştirmeleri vesilesiyle olay mekanına hareket ediyoruz Kenan'la. Serkan ve İpek evleniyorlar.
Minimal bir kır düğünü. Aile ve yakın dostlar için tahsis edilmiş masalar son derece zevkli ve iddiasız giydirilmiş. Sahnemiz var. Sahnedeki grup ve repertuvarı incelikli. Ben düğünün erkek tarafının yakın dostlar masasında onurlandırılmış tek gazeteciyim.
Çünkü bu düğün, Türkiye'nin son dönemdeki en popüler rock gruplarından Yüksek Sadakat'in gitaristi Serkan'ın ve o an itibarıyla tazecik eşi İpek'in düğünü. Mekanda bir dost olarak davetli olmanın ayrıcalığını bunca yıl bu sahte dünyanın içinde gazetecilik yapmış biri kadar anlayamazsınız. Grubun, elemanların, eşlerinin, sevgililerinin, menajerlerinin; her türlü şöhretten, şarkıdan bağımsız olarak yakınım olması bile önemli değil. Gerçekten orada olmaktan ötürü çok mutluyum. Yüksek Sadakat gibi beni aileden gören, ben onlarla ilgili birşey yazdığımda, hoşlarına gitmese bile beni anlayışla karşılayan bu insanlar gerçek dostlarım çünkü.
Elimde, o güzel geceyi anılarımda perçinleyecek çok güzel bir fotoğrafla ve yine beni oraya arabasıyla getirme nezaketi gösteren Kenan (Vural)la mahallemize dönüyoruz. Kenan ertesi gün kafa dinlemek üzere motora atlayıp biraz güneye kaçacak. Yolda başka şeyler konuşuyoruz ama kafamda hep aynı soru dönüyor: bu semt bizi niye bu kadar uzak düşürdü... (Kenan sana söylemiyorum valla:)))

YS FANLARI İÇİN FAYDALI BİLGİLER

Grup yeni albüm için şarkıları oluşturmaya başladı bile. Öte yandan, grubun kurucusu; Blue Jean'in efsane yayın yönetmenlerinden Kutlu Özmakinacı, super bir starın :) bundan sonraki 3 özel albümünün proje yönetmenliğini yapmaya hazırlanıyor.
Grubun menajeri Afşin Akın, son dönemde menajerliğini aldığı Asfalt Dünya için de sürprizleri olduğunu iddia ediyor. Detayları zamanı gelince vereceğim.