16 Kasım 2007 Cuma

foma yolda


Türkçe rock'ın efsanelerinden Mavi Sakal bir süredir sevinçli bir telaş içinde. Dün akşam birlikteydik. Önce onlar kendi aralarında toplantı yaptılar. Sonra yemek yiyip sohbet ettik. Kendi aralarında dediğim Murat, Batur, Tanju var. Bir de Evren. Kim ola ki bu Evren diyecek olursanız. Ben kendisini Elec-trip'ten tanıyorum. Genç ve yetenekli bir vokal, bir müzisyen. Ne ayak diyeceksiniz. Olay şu, Mavi Sakal'dan Murat, Batur ve Tanju yaptıkları seçme neticesinde seçtikleri vokalist Evren'i de aralarına alarak bir grup kurdular. FOMA adındaki bu yeni proje üzerine çalışıyorlar bir süredir. Foma'nın 3 şarkısının kayıtları bitmek üzere, yarın öbür gün Evren vokal kayıtlarını yapacak ve 3 şarkı nihai halini alacak. Foma epeydir Maslak'ta prova stüdyosunda çalıyor. Bir kere ben de gittim provalar sırasında. Evren, Seattle dolaylarından ama kendine has vokal üslubuyla sanki Wembley'de konserdeymişçesine coşkuyla söylüyor şarkıları. Tipi, enerjisi ve vokalistliğiyle sahneye çok yakışacağına inanıyorum Evren'in.

Pazar akşamı itibarıyle vokal kayıtlarını da bitirmiş olacaklardı 3 şarkının. Daha sonra mı ne yapacaklar? Başlangıçta sadece myspace ortamından paylaşıma açma niyetleri vardı.Ancak şimdi belirli adet cd de basmayı düşünüyorlar. 3 şarkılık bir maxi single. Sonra da yeni şarkılar yapıp bir albüme tamamlayacaklar bir aksilik olmazsa.



Grubun sound'u Mavi Sakal'a göre daha modern; daha elektronik beslenmeleri var. Tüm şarkıları birlikte prova stüdyosunda yazdılar. Hatta Evren'in konsantre olup oracıkta hemen söz yazdığına bile tanık oldum. Hepsinde belirgin bir heyecan var. Bu heyecan da işlerine çok olumlu yansıyor.
Şimdi birçoğunuz Mavi Sakal ne olacak diye soracaksınız. Mavi Sakal; Tibet'li, Taylan'lı kadrosuyla yine konserler vermeye devam edecek ama yeni bir albüm yapacaklar mı orasını zaman gösterecek.

Benim için Mavi Sakal, Kaan Altan ve Genç Osman'lı kadrosuyla "Kan Kokusu" efsanesini yaratan gruptur. Kalbimizde yeri başkadır. Ama Foma'nın da farkli bir heyecan yaratacağına inanıyor, sabırsızlıkla bekliyorum.