9 Nisan 2012 Pazartesi

huysuz ve tatlı kadın




Bizimkiler'i bilirsiniz, Yaman Okay'la Yavuzer Çetinkaya orda iki iyi dost "sanatci"yi oynadi cok kisa bir donem.
Hani is adami kardeslerdi iki ana karakter; biri Erdal Özyağcılar (Şükrü), abisi once Cihat Tamer (Sevket) sonra Engin Şenkan ... Sonra Erdal Ozyagcilar'in rolunu de Savas Dincel (nurlar icinde yatsin) aldi.
O kadar iyi bir isti ki; iki ana karakter cikti, baska iki ana karakter girdi diziye; hic yadirgamadik. Nasil seviyorsak, aynen sevmeye devam ettik. Ama girene cikana bakar misiniz ote yandan yadirgasan ne kadar yadigarsin oyle iyi oyuncular hepsi... TRT de TRT yani o yillar..
Yaman Okay (Meral Okay'in hayat arkadasi) dizideki Nazan rolunu ustlenen Ayse Sarıkaya'nın (Şukru karakterinin eşi) erkek kardesi Nazım rolunde "deli dolu sanatci"... Bir de onun ekürisi Yavuzer Çetinkaya (dizideki adıyla "doktor") -ki sinema doktorası vardı kendisinin; cok ilerleyen zamanlarda ayni diziye eklemlenmeye calisilan Cenap Bey (Rutkay Aziz) ve İbrikçi (Cezmi Baskin) karakterlerinin orijinalleriydiler. Rutkay ve Cezmi Usta'nın hakkını teslim etmekle birlikte; ikisi de arka arkaya bu dünyayi terk etmeseydi belki (Yaman ve Yavuzer Usta yani gitmeselerdi) hiç oynamayabilirlerdi o dizide... Erken gittiler Yaman ve Yavuzer Usta....
Bizimkiler'in onca yıl aynı heyecanla seyredilmiş olmasının üzerine tez yazilir... Belki ben bir gün birşeyler yazarim bilimsel değeri olmasa da ama bu sabah yitirdiğimiz Meral Okay; seneler seneler evvel kaybettiğimiz Yaman Okay'ın biricik sevgilisiydi. O kocaman sesli, İkinci Bahar'ın kasabı, Sezen Aksu'nun dert ortağı; esti mi gürleyen; sustu mu nazik mi nazik bir kadindi Meral Okay... Ha nerden biliyorsun diyeceksiniz... Benden çok daha iyi bilenler vardır. Ben hasbelkader 2002 senesinde onun da içinde bulunduğu bir işin içinde bulundum, bir nevi patronum oldu. Defne Joy'la, Kadir Copdemir'le, canim arkadasim Simten Danisman'la birlikte (Kadir Copdemir bile daha bu kadar unlu degilken, Defnecim aramizdayken) ATV'de pek de tutturamadgimiz bir programdi "Altinci His"...
Sadece merhabam vardi Meral Abla'yla, mesafeliydi... Ben de zaten daha 28dim; o kocaman sesiyle bi mudahale etti mi cast seyirci dahi tırsardı.
Sanki saygı sevgi öyle ısmarlama gelmiyor. Bir duruştur...
Daha çok tanimak isterdim.
Benim o yarismadaki misyonum "tahmin etmek"; ünlülerin alisveris sepeti geliyor onume yani sembolik ama soruyorlar standart bir alisveriste ne alirsiniz ona bakarak ben tahmin ediyorum. Bir de astrolog var Kemal Milar; o da haritaya gore nasil biri soyluyor. Defne'cim de diyor ki kesin budur. Özü buydu yarismanin. Biz Defne Joy, Kemal Milar ve ben öyle bir ekip olduk ki Kadir Çöpdemir'in ekibini devamlı yeniyoruz. Ama habire yeniyoruz. :)
Meral Abla bir gün dayanamadı sete geldi (ANS) "lan bu herife siz kim oldugunu soyluyor musunuz nasil bu kadar iyi tahmin ediyor hep buluyor cevabı biz soyluyoruz sanacaklar" dedi. :) Nasil gurur duydum anlatamam kendimle...
Bu anlattigim hikayenin uzerinden 10 sene gecti, bir daha hic karsilasmadik... Kendimi begendirememisim ki bir daha bana is de teklif etmedi yani :) Ama ben hep uzaktan sevdim kendisini.... Yaman Abi'yle Yavuzer Abi'yi babam uzerinden taniyordum, cok hayrandim ikisine de ama bir kere de Meral Abla'ya soylemedim bunu... Hosuna gitmezdi soylesem, oyle tanidik manidik torpil sevmezdi...
Hayatimda uzaktan sevdigim en delikanli kadindi. Bir baska hayatta, akranim olsaydi da eminim asik olurdum.
Orda artik okeye mi oturdular, lan sirat koprusu dediler bi cirpida gectik mi dediler bilmem ama Yavuzer Abi, Yaman Abi, Babam, simdi Meral Abla mahşerin 4 atlısı artık. Gidince ben kendimi hatirlaticam kendisine, bu dunyada nasip olmadi... Bu dunyada oldugu gibi orada da ışıklar içinde olacağı için de bir bakışta tanıyacağım... Simdi bir hüznüm de Meral Çetinkaya'yadir. Yavuzer Çetinkaya'nin bu dunyadaki eşi Bizimkiler'deki yönetici Sabri Bey'in kaçık eşi... (Yine aramızda olmayan Mehmet Akan da nurlar icinde yatsin) Sen kal bizim için biraz daha Meral Abla, öbür Meral Abla... Gideriz bir gün biz de elbet okeye döneriz.
Çok hüzünlü bir yazi oldu biliyorum ama şu anda içimden başka birşey çıkmıyor....

Adi bende sakli'lar, Masum degiliz hicbirimiz'ler ancak boyle kocaman kalpli bir kadindan cikardi. Yaman Abi'ye Yavuzer Abi'ye... İste sen bilirsin kimlere selam soyleyecegini...