6 Kasım 2009 Cuma

Yürü be maNga!


Dün akşam bir yandan maçlar, bir yandan MTV EMA zorlayıcı bir geceydi. Ben Türk adaylar arasından oraya gitmesinin doğru olacağına inandığım iki aday olarak maNga ve Bedük'ü seçmiştim kafamda. MTV EMA için benim adayım Bedük'tü açık söyleyeyim. Sebebi şu; o sahnede bir şekilde Emre Aydın vesilesiyle Türkiyeli rock sound'u neye benzer birşeydir göstermiş, karşılığını da fazlasıyla almıştık. maNga Eurovision'a gitmeli gibisinden değişik bir saplantım vardı :) Athena ve Mor ve Ötesi ile gördüğümüz ilgiden daha fazla bir ilgi göreceklerini düşünüyordum. Yemişim Eurovision'ununu değil mi? Değil aslında. O açıdan bakacak olursanız bu MTV EMA de daha havalı ama yapısal olarak pek de farklı bir organizasyon değil.
MTV EMA'de de iki yıldır üst üste kazanıyor olmamızda elbette Avrupa'da yaşayan Türk vatandaşlarının katkısı inkar edilemeyecek kadar çok. Tıpkı sms oylamasına geçildiğinden beri Eurovision'da ilk 10'u garanti etmiş olmamız gibi bu avantajımız nedeniyle MTV EMA'de de belki 5-0 önde başlıyoruz maça.

Kimsenin yanlış anlamasını istemem; ne Emre'nin ne de maNga'nın başarısını küçümsüyorum. Diğer adayları dinleyenler, bizim çocukların aldıkları ödülleri sonuna kadar hak ettiklerini de görecektir.
Demek istediğim şu; bunları birer yarışmadan çok birer platform, birer sahne olarak görmek lazım. Ve evet çok ciddiye almak lazım. Dediğim gibi bizim sanatçılar için bulunmaz bir fırsat, Avrupa sahnesinde müziğini dinletmek için parayla satın alınmayacak kadar büyük bir tanıtım mecrası. O nedenle sms oylarıyla seçilmiş, Türklerden oy almış falan bu tür komplekslerden sıyrılmak gerek. Önemli olan oraya Emre Aydın, maNga gibi doğru isimleri yollayabilmek. Ve işte bugün olduğu gibi karşılığını almak. Sağolun çocuklar...