25 Haziran 2009 Perşembe

PURE MORNING


Bundan 10 küsur yıl kadar önce Virgin Fest'i (V Festival) izlemek üzere İngiltere'ye gitmiştim. Virgin 98 oluyor yanlış hatırlamıyorsam. Şahane bir deneyimdi. Londra'nın göbeğinde bir bed and breakfast'ta kalıyorduk. Onu da Heatrow'a indikten hemen sonra metrodaki desklerden birinde bulmuştuk :). O zamanlar Blue Jean yayın yönetmeniyim. Benimle beraber derginin müzik editörü, şu hayattaki en iyi dostlarımdan Ergün Arsal var. Her gün festival alanına ulaşmak için 3 saat yol yapıyorduk, Leeds'te miydi neydi :) unuttum şimdi (ergün nerdeydi yav unuttum :)) ... Hatırladım Ergün :) Biz Chelmsford ayağına gitmiştik...
Bir de dönüşü var, ne müzik, festival aşkıysa artık o. O zaman Mercury Records'un ANR'larından Kevin vardı (Universal üzerinden bağlantı kurmuştuk) bize her türlü kolaylığı gösterdi sağolsun. Bir minibüs tuttu konforlu, Ben, Ergün Blue Jean'den; onun dışında Reagan Dergisi'nden bir de Q'dan, Rolling Stone'dan gazeteciler var... Super adamlardı, ne muhabbet dönmüştü :)Kevin da şimdi müzik yazarlığı birşeyler yapıyor bildiğim kadarıyla London'da...
Burda festivali anlatmayacağım. Hayatımın en güzel 4 gününü geçirdim o ayrı. Iggy Pop hiç kimseyle görüşmezken bizle saatlerce muhabbet etti falan, acaip bi deneyimdi.
Yazının başlığını doğru okuyanlar anlayacaktır. Pure Morning Placebo'nun görücüye çıktığı şarkı. Acaip catchy bi şarkıydı. 98'de ilk single çıkmış. Festivalde gruplar arası boşluklarda bangır bangır çalıyordu Pure Morning. Hemen çarpılmıştım.
İşte dün kaçıncı kere izlediğim Placebo'da duygulanıp o anı hatırladım. Brian yaşlanmış, Steve tabanca gibi başta yadırgasak da. Güzel konserdi...
Bu sabah da pure bir morning'e uyandım :)

V 98 Line up

67y • All Saints • Bjorn Again • Boom Boom Satellites • Catatonia • Chumbawumba • Cornershop • Cuba • Dean Thatcher • Disque Blu • DJ Norman Jay • Faithless • Feeder • Fun Lovin Criminals • Gomez • Green Day • Headswim • Ian Brown • Iggy Pop • James • James Brown • K-Gee • Karen Ramirez • Lightning Seeds • Lionrock • Lo Fidelity Allstars • Marion • Midget • Moloko • Montrose Avenue • Morcheeba • One Lady Owner • PJ Harvey • Regular Fries • Republica • Rialto • Roachford • Robbie Williams • Roni Size • Saint Etienne • Space • Stereophonics • Superstar • Texas • The Charlatans • The Dandy Warhols • The Jesus and Mary Chain • The Seahorses • The Smiles • The Verve • theaudience • Tin Star • Underworld • Whale • Young Offenders