19 Mayıs 2009 Salı

Depeche Mode yalan mı oldu?


İki gün kala Santralistanbul atmosferinde bizi coşturacağını umduğumuz Depeche Mode'un İstanbul Konseri'nin ertelendiğini öğrendik. Siz biraz daha geç öğrenmiş olabilirsiniz. Biz gazeteci ya da müzik endüstrisi tayfası olmamız itibariyle sizden bir miktar daha önce üzülmeye başladık. Öte yandan Yunanistan ayağı ertelendiğinde komşuda pişip bize de düşebileceğini tahmin ediyorduk ama kondurmak istemiyorduk. Aslında bu "erteleme" lafı genellikle "iptal edilme" durumunu yumuşatmak için kullanılır. İnanın, Dave Gahan'ın bağırsak enfeksiyonu benzeri bir sıkıntıyla apar topar uçağa bindirilip memlekete doğru paketlenmiş olması bile biletlerin iade edilip üzerine bir bardak su için deneceğine dair bir işaret gibi gözükmemişti bize.
İstanbul ayağından sonraki ayaklar da birer birer ertelenince umudumuz iyiden iyiye tükenmeye başladı.
Biliyorsunuz Purple Concerts ya da ana sponsor gibi gorünen Mey İçki (Binboa) henüz resmi bir açıklama yapmadı. Öyle ya, bir açıklama yapacaklar ki bilet alanlara paraları iade mi edilecek ne olacak belli olacak. Aldığım duyumlara göre yetkili firmalar çarşamba günü bir açıklama yapacak (bilmiyorum o açıklama tarihi de ertelenir mi)... Şu anda konserin eylül sonunda (bir de tarih var 29 eylül) yapılacağına dair söylentiler dolaşıyor.
Benim fikrimi soracak olursanız pek umudum yok. Bunun temel nedeni, zaten bu konser ilan edildiği tarihte yapılmış olsa bile organizatör firmanın mevcut durumda zarar ediyor olması. Yani pekala, fırsat bu fırsat diye düşünüp yapmaktan vazgeçebilirler. Depeche Mode'un kaşesi olarak verdikleri para eşittir bilet gelirleri artı sporsor gelirleri bile değil çünkü. İkincisi neredeyse ekim diyebileceğimiz bir konser tarihi İstanbul ikliminde açık havada büyük risk.
İyi tarafından bakalım. Biletler çatır çatır satıldı. En son ben 12.000 civarlarında kalmıştım. Yani yağmur çamur gelir bilet sahipleri diyelim ve avunalım.
Çok umutlu olmasam da dediğim gibi yapılacak açıklamayı sabırsızlıkla bekliyorum. Çünkü yaz ya da sonbahar mutlaka Depeche Mode izlemek istiyorum. Gelişmeleri aynen bildireceğim burdan.