19 Mayıs 2012 Cumartesi

Anlayin da sonra neye inanirsaniz inanin...

Bugun Mustafa Kemal Atatürk'ün doğumgünü... Kendisi öyle istemiş. Benim doğduğum gündür demiş 19 Mayıs. Neredeyse tüm hayatını bağımsızlık ideali için harcamış bir lider. Sadece asker değil; bir sanat, matematik ve gönül adamı..
Ben Atatürkçü değilim demek pek moda oldu ya... Emin olun Atatürk de istemezdi kendi fikirlerinin takım tutar gibi tutulmasını. O nedenle ilkeleri arasında "devrimcilik" vardır. O nedenle "beni aşmayanlar, Atatürkçü olamaz" gibi bana göre manası epeyce derin bir laf etmiştir. Atatürkçülük din değildir. Atatürkçülük, Marksizm gibi devlet yönetimine talip değildir. Atatürkçülük darbecilik değildir.
Atatürkçülük; bagimsizliktir. Ataturkculuk antiemperyalizmdir, Ataturkculuk insan sevgisidir, bilime inanmaktir. Herkesin inancina, gorusune, durusuna, tercihine saygi duymaktir. Baristir... Adalettir...
Tum bu saydiklarim da evrensel degerlerdir. Ataturk Turkiye Cumhuriyeti'ni kurarken bugunlere bakarak bu hedefleri gostermistir Turk milletine. "Bana tapin, ne dediysem Allah kelami kabul edin" dememis, bilakis halkinin ufkunu acmaya calismistir.
İste bu sebeplerle bugun Turkiye Cumhuriyeti topraklari uzerinde soluk alip veren herkesin Mustafa Kemal Atatürk'e gonul borcu vardir. Odenmesi kolay bir borc degildir.
Kendinizi Ataturkcu, Kemalist olarak tanimlamak istemiyorsaniz, tanimlamayin. Dedigim gibi yasasaydi o da istemezdi. Ama biraz okuyun ve bu adami anlayin. Yuzyilda bir gelen bir liderin Turkiye Cumhuriyeti'ne denk gelmis olmasinin ne buyuk sans oldugunu idrak edin. Ondan sonra neye inanirsaniz inanin...