28 Mart 2012 Çarşamba

gazanfer ustadan "tolga"ya sevgilerle...

Yine eskilere gidiyoruz :) Gazanfer Ozcan Usta; Türk tiyatrosunun çok önemli "hammal"larından biriydi. Hayatı boyunca tiyatroyu dusundu, her ne is yaparsa yapsin hayatinin merkezinde hep tiyatro vardi. Bu devlet abuk subuk vergi borclari ve onun abuk faizlerini ust uste bindirerek omrunun son yillarinda Gazanfer Usta'yi ordan oraya kosturdu. Hastayken bile; onurlu bir adam oldugu icin "borclu gitmemek" niyetiyle borcunu odemeye calisti. Oysa bu devletin ona cok borcu vardi. Neyse ki bu halk; bu devletin yonetmeye calistigi ve kavradigini sandigi halk Gazanfer Ozcan'a neler borclu oldugunu cok iyi biliyor.
Gulse Birsel'i, is anlayisini, birlikte calismayi tercih ettigi ekipleri bu nedenle seviyorum. Avrupa Yakasi mesela yazilirken Gulse o rolu Gazanfer Baba'yi hayal ederek yazdi, Husnu Kuruntu karakterinden esinlenerek. Bugun Yalan Dunya'da Cihangir'de olmayan bir sokak tabelasi var "Gazanfer Özcan Sokak"... Keske gercekten olsa... Gazanfer Abi'nin buyuk aski, esi Gonul Ulku yine "Gazanfer Abi'ye bir vefa borcu gibi tercih edilmis" gibi gozukse de anneanne karakteriyle goz dolduruyor Yalan Dunya'da. Absurd komik nedir Gulse'nin tekstiyle birlikte herkese ders veriyor oyunculuguyla.
Bu resim "Tolga Kardeş'e Sevgilerimle" diye imzalanmış bir resim olsa da bana imzalanmadı. Daha enteresan bir husus var, onu paylasmak istedim:
Yine erken kaybettigimiz buyuk oyunculardan Tolga Aşkıner'in cok eski yıllarda Gazanfer Usta'sindan aldigi imzali bir resim. Vefat etmeden once bir dostuna veriyor. O dostu benim de dostum. Benim ne kadar buyuk bir Gazanfer Ozcan hayrani oldugumu bildigi icin dogumgunumde bana hediye ediyor. İki ustadan gecmis, sonra benim hak ettigim dusunulen imzali bir resim. Bana imzalanmis sayiyorum ve gururla sakliyorum. Siz de gorun istedim... Gecmis Dunya Tiyatrolar Gunu'nuz kutlu olsun...